Thursday, 17 May 2012

Inilah yang dinamakan hidup

Assalamualaikum dan selamat malam. Aku bosan, bosan dengan hidupku. Aku benci, benci pada dirimu. Oh yeaaah! Boringnya hari-hari macam nie. Takde life wow. Tetiba rindu pulak zaman McDonalds duluu. Memang aku rinduu pekerjaan aku tetapi aku BENCI dengan sebilangan manusia yang berpura-pura baik sepanjang aku disana.. Berpura-pura baik dihadapan aku tetapi umpama syaitan yang bertopengkan manusia apabila dibelakang aku. Damn it! Just forget about it. Yang berlalu biarkan berlalu dan aku akan pastikan ianya tidak akan berulang lagi. Insya Allah. I need a better life for myself. Jangan berputus asa Syahirah. Walaupun tiada sesiapa yang menyokong kau, tetapi ingatlah bahawa Allah sentiasa ada disamping umatnya. Aku rinduu mama. Kalau mama ada, mesti keadaan takkan jadi kucar kacir macam sekarang nie. Aku takkan menjauhkan diri dari orang-orang yang aku sayang. Tetapi Allah lebih menyayangi mama... Aku pasrah, aku redha. Aku kena kuat untuk tempuhi hidup aku yang penuh dengan cabaran nie. Pedulikan apa orang nak kata kerana bukan mereka yang memberiku makan. Aku benci orang yang cuba untuk merampas kebahagiaan aku. Aku tak kuat ya Allah. Aku tak kuat! Aku hanya seorang insan yang lemah. Hanya kepadamu aku mampu berserah. Berikanlah aku kekuatan untuk menempuh hidup yang penuh pancaroba ini. Berikanlah aku sinar kebahagiaan... walaupun sedikit, aku redha. Terima kasih ya Allah, Terima kasih. Amin

Thanks for reading.