Friday, 27 January 2012

Sakit lagi... Alahaaai

27 JANUARI 2012- DEMAM LAAAGI
Masuk kali nie dah 3 kali aku demam dalam masa dua minggu nihh. Okey! Antibody tak kuat... Ini lah jadinya. HAHA. Okey! Tadi pergi klinik panel McDonalds selepas dah tak larat nak tahan sakit lagi. Aku dah menangis teresak-esak dekat crew room sebab kepala pening gileee uh. Apaa lagi... Pejal pun paksa aku pergi klinik atas arahan kakak aku, Kak Watie. Hushh>>> Kakak saya dah pasang bodyguard dah untuk jaga saya. Siap pesan suruh tarik telinga aku lagi kalau aku tak makan ubat. Walaweyh... Saya sayang akak. Muahmuah. So, tadi pergi klinik panel dekat The Gardens. Doktor kata aku dah dijangkiti virus. Gosh! Virus apa kejadahnya pulak ann. HAHA. Aku terkena penyakit begok. Apa itu begok? Kejap nak google searchh... Penyakit beguk adalah penyakit yang disebabkan oleh kekurangan iodine apabila kelenjar tirod yang terdapat pada leher pesakit menjadi bengkak. Sekiranya saiz bengkak ini kecil ia tidak akan mendatangkan masalah tetapi sekiranya saiz menjadi semakin besar, ia mungkin menyebabkan kesukaran menelan dan bernafas kerana kelenjar tirod ini terletak berhadapan dengan salur pemakanan (esophagus) dan salur pernafasan (trakea).  Penyakit ini tidak berjangkit namun untuk mengubati penyakit ini pesakit perlu mengambil iodine tambahan dan ia akan hilang secara beransur-ansur. So, itulaaah begok! Dah tahu dah kann~ So, doakan aku cepat sembuh yeaa. kbaaaaaaaai


(Tak suka makan ubat uhh)



Thanks for reading.