Tuesday, 8 November 2011

Cerita hati saya

08 NOVEMBER 2011- DAH MALAS NAK JADI BAIK HATI DAH
Assalamualaikum dan salam satu Malaysia. For a god sake, aku baru jee bangun daripada tidur niee haa. Semalam pukul 4.00 pagi baru den berjaya melelapkan biji mata nih lepas siap closing. Astaga... Penat gileer babi kerja semalam. 9.5 jam kerjaa OMO tanpa runner. Customer pulak IN jee 24 hours. Gosh! Saboo je lah. Aku sepatutnya masuk kerja pukul 5.00 petang. Tapi aku gatal-gatal datang awal. Last-last manager tarik aku masuk awal iaitu pukul 4.00 petang. Masa aku sampai tu customer serius tengah IN and kaunter pulak bukak 2 jee. Satu manager yang punch and satu lagi crew yang punch. Atas dasar kemanusiaan... Aku pun masuklah awal. It's okey laah. Dapat pahala kalau tolong menolong niee. Acececehh... HAHA. Lepas punch in aku terus diberikan kaunterr. OMO>>> Aku lah yang amik order, aku lah yang runner, aku lah yang packing fries... Semuanya aku! Penat tahu tak bila OMO nie. Nasib baik ada manager yang baik hati tolong aku. Thanks Kak Miera. Kak Miera selalu tolong Syera bila sampai bab kaunter nie. HAHAHA. Kerja punya kerja punya kerja... pukul 8.30 malam baru dapat break. Kak Miera ajak pergi KFC. So yeah! Break lah kiteorang dekat KFC. LALALA. Best bro! Abis jee break, aku sambung balik punch counter. Customer terus-terusan IN sampai lah pukul 12.00 tengah malam. MCD dah tutup pun still ada orang datang lagi. Ermm... Sabo jee lah. Aku start buat closing. Mana lagi kalau bukan Closing Counter. HAHA. Tu jeee pun stesen yang aku handal selain daripada lobby. Yang lain semua K.O (tak pernah try lagy) Ermm... Part closing semalam lahh yang buat aku paling bengang sekali. So, lepas nieeee aku dah tak nak tolong sesiapa dah closing CI. Korang buatlah sendiri yeaa. Cerita diaa>>> Ada sorang crew niee (tak perlulah aku sebutkan nama) Memang macam S*** Style aku kalau aku balik kol 12 tengah malam, aku akan tolong budak-budak yang closing CI. Tak kira lah siapa yang closing kan. Kawan aku kerr, musuh aku ker... Aku tolong jee. Tak mati pun bantu rakan. Apa salahnya tolong menolong mempercepatkan kerjaa. Tapi semalam... boleh pulak crew nie jadi mandoo usha aku buat kerja. Bukan nya nak tolong tapi boleh complaint lagi cara aku closing. What the fish! Sabaar je lah aku dengan perangai kaau. Kiranya semalam part closing memang tak bawak kelebihan untuk aku pun. Dah laa Abang simplex datang nak bersihkan mesin ais krim . Aku siap mop, dia tumpahkan air... Aku settle mop, dia perah kain basah atas lantai... Aku mop laagi, dia basah kan tempat ais krim tu. Kiranya 5,6 kali jugak lah aku mop tempat sama. Last-last aku jumpa manager bertugas, aku cakap AKU TAK MAMPU NAK MOP lagi. Manager tu gelaaak jeeee. Aikk, boleh pulak nak gelak-gelak kan. HAHAHA. Settle semua, aku balik rumah. Main internet last-last sekali internet yang main akuu (aku tertidur daa) Sabaar je laah kan. HEEE
THANKS UNTUK DONUT

Thanks for reading.