Friday, 2 September 2011

Syawal yang ketiga

2 SEPTEMBER 2011- HARI RAYA KETIGA
Hey friends. Macam biasa posting aku lambat sehari. HAHA. Almaklumlah busy tahap dewa. So yeah... Semalam tak beraya langsung sebab petang aku dah kena kerja. Dah laa kena pergi kerja naik teksi. Payah betul! Erm, raya ketiga memang lah sangat membosankan. So, malas nak cerita pasal raya, kita cerita pasal kerja. Macam biasa, aku closing dessert LAGI. 4.30 petang dah kena masuk kerja. Aku sampai MCD pukul 4 petang than manager bertugas suruh punch in terus sebab budak dessert yang opening tak makan lagi. Aku jenis yang tak cakap banyak. Manager suruh aku buat jer. Sampai jer dekat kiosk tu, OMG!!!!!!!! Sumpah macam gampang jer rupa kiosk tu. Dah la kotor, sundae tumpah tapi tak lap, coklat bersepah atas lantai, oreo/sundae semua berterabur blablablaa... HELL YEAH! Keling kalau duduk dessert memang kotor ker? Sebab sebelum-sebelum nie pun macam tu jugak. That's why lah aku tak suka kerja dengan macha. Sorry to say lah yea. Hmm... Manager aku cakap "Selagi dessert nie tak bersih, kau jangan jual ais-krim" Hooooraaaaaay! Aku memang suka part tu. HAHA. Part membersih! Apa lagi skyvinglah. Lama jugak wow aku amik kesempatan dalam kesempitan. HEHE. Sejam kemudian... Barulah aku start berniaga. Baru drop 5 kali dropper tu untuk buat mcflurry oreo, mesin ais krim buat perangai. HELL YEAAAAAH! Customer dah panjang gile babi pastu mesin ais krim tu cair loleh pulak. Bengang! bengang! bengang! Aku pun apa lagi. Suruh customer beli ais krim dekat mother store. Kerja aku skyving lagi. HAHAHAHA. Aku rasa semalam lah hari paling banyak aku skyving sepanjang aku duduk kiosk. Percaya tak percaya laah kan. HEHE. Sampai Abang Osman pun sentap dengan aku sebab aku dicampakkan ke kiosk dessert. Dia kata "Kenapa lah kau kena duduk dessert tu? Kalau kau duduk dalam (mother store) lagi bagus! Semua kau boleh buat. Ni kau duduk dessert, skyving pastu dekat dalam tu kelam kabut. Jadual jadual" HAHAHA. Sorry Abang Osman. Saya hanya menurut perintaah. Tapi serius aku cakap, Aku dah BOSAN duduk Kiosk. Bukan sebab bosan nak layan customer, tapi bosan nak layan mesin ais krim tu. Booosaaan-.- Kejap-kejap cair, kejap-kejap hot temperature, kejap-kejap sundae low. nsfjslfksnldjao~ Senang cerita, memang takde life lah duduk situ. AHAHAHA. Konklusinya, aku nak mesin ais krim yang baru. Pleeeeeeeaseeeee (*_*) HAHA
TUKAR YANG BARU PLEASE!

Thanks for reading.