Wednesday, 17 August 2011

Ku mahu duit raya


17 OGOS 2011- BELUM RAYA, DAH KAYA! 
Selamat malam kawan (gaya upin dan ipin) Weee~ Apa macam malam korang? Mesti best kan. Main mercun, pop pop, bunga api dan bla bla bla. Kalau tanya pasal malam aku pulak kan, mesty lah malam aku B-O-S-A-N. HAHA. Setiap hari bosan uh. Bila lah nak tak bosannyer? Haihh... Oh yeah! Pejam celik pejam celik, sekejap je dah nak raya. Cepat betul masa berjalan. Tak puas nak berpuasa pulak rasanya. Hmm... Bagi aku, puasa tahun ni tak seseronok tahun-tahun sebelum nie meyh. Almaklumlah, banyak ujian yang Allah turunkan dekat keluarga aku Ramadhan kali nie. First year berpuasa without mama. First year puasa dengan kaki yang cedera 'parah'. Dugaan oh dugaan! Aku redha jer sebab aku tahu semuanya ada hikmah. Oh! Lupakan kisah sedih ituu. Hidup kena diteruskan walau apa pun yang terjadi. Now, kita merepek pulak pasal duit raya. Ok fine! Aku tahu umur aku dah 18 tahun but aku still NAK DUIT RAYA. AKU TAK KIRA! AKU NAK JUGAK. NAK JUGAK~ Sambil guling-guling atas lantai. HAHA. For your information, aku baru jer dapat duit raya tadi. Haa... Jangan jealouuss! Belum raya dah dapat duit raya. Belum raya dah kayaa. WAWAWAWAA... Ok! Permulaan yang baik. Walaupun dah 18 tahun, still boleh dapat angpau. Hope rezeki tu akan bertimbun-timbunlah time raya nanti. HAHA. Strategi collect angpau tahun nie; Bila orang tanya umur, jangan cakap 18 tahun. Cakap 17 tahun. Confirm-confirm bole dapat. HAHA. Lagi satu, kalau orang tanya study ke dah kerja, better answer tengah study sebab bila dorang tahu kita dah kerja... dan-dan dia pulak mintak duit raya kat kita. Kan dah rugi. Lalalalala~ Ceettt...
BUAT MUKA TAK MALU JE!

Thanks for reading.