Wednesday, 17 August 2011

Cinta muka bukuu

17 OGOS 2011- NYANYI JOM!
Okey. Now nak story pasal lagu Najwa Latif- Cinta muka buku. I love that song. Untuk pengetahuan korang, Najwa latif tu bukan kawan aku. HAHA. Aku tak kenal dia pun laah. But, aku kagum dengan dia. Dalam umur dia yang still boleh dikatakan kanak-kanak riang tu, dia usaha untuk ada lagu dia sendiri. Ok. Jom recap balik aktiviti aku masa aku berusia 16 tahun~ Pegi sekolah, balik sekolah, lepak Pavillion (zaman bajet-bajet hot lah katakan), lepak Mid Valley, makan, tidur, study (tapi kadang-kadanglah), menyanyi, melalak, terkinja-kinja, lepak sana, lepak sini dan bla bla blaa. See! Betul kan aku kataa... Takde masa tuk buat lagu. HAHA. So, yeah! To Najwa Latif... Teruskan usaha andaa. Jom layan lagu Cinta Muka buku.

Tajuk Lirik Lagu: Cinta Muka Buku
Artis/penyanyi: Najwa Latif

Kita berkenalan hanya dalam laman muka buku
Kau hantar petanda suruh aku terima kamu
ooh.. Hati ku rasa sesuatu..

Dan pabila kau kata kau mahu jumpa aku
Ku gelisah berdebar hati rasa tak menentu
oohh.. Kenakah rasa itu..

Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita cari peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa

Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata kerja
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta

Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja

Pabila kau renung tajam-tajam mata aku
Ku rasa sesuatu rasa yang ku tak tahu Oooo…
Ini cinta remajaku

Dan pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju Oooo…
Itulah cinta yang satu, cinta di muka buku..

Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita beri peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa

Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata cinta
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta

Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja

Pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju Oooo
Itulah cinta yang satu
Cinta di muka buku

*Bila aku dok nyanyi lagu nie kan, tetiba aku teringat zaman HOT-HOT neraka dulu. Alaa... zaman kegemilangan facebook, myspace and friendster tuu. Aku ni jenis yang tak suka add orang yang aku tak kenal. Tapi dah menjadi lumrah remaja-remaja bawah umur
(nie time umur aku 16 tahun yea) ~ Pantang handsome sikit, TERPIKAT! Pantang letak gambar lawa sikit, TERGODA. Fuuh (*_*) Alamaak aii... Tapi aku mengaku lah. Aku selalu jugak pergi blind date dengan budak-budak myspace yang add aku. HAHA. Bodooh wow bila ingat balik. Mentang-mentang mamat tu handsome, aku pun berbesar hati jer nak jumpa. Pastu bila dah jumpa... Ngeeeeehhh~ Handsome lagi atuk akuu. HAHA. Tu sume cite lamaa. Pengajaraaan dalam kehidupan. Sekarang ni, sumpah aku malas nak layan temujanji-temujanji di laman soSIAL nie. So, tak payah susah-susah ajak aku jumpa yerr. And and tak payah bazir-bazir duit kata nak support aku sebab dulu pun kau orang kata nak support aku tapi last-lastnye aku yang payung kaau orang. GENTLEMAN tak akuu? HAHA
JOM NYANYI~

Thanks for reading.