Saturday, 5 March 2011

Salary baby

 05 March 2011- GAJIKU OH GAJIKU
Heyloo peeeoooppplllleeessss... Selamat berhari Sabtu. Like usual, aku duduk rumah jeh. Chicken pox aku sudah beransur pulih. Tunggu parut jeh hilang. Pastu aku dah boleh ''mengebang semula'' Hope cepat lah aku sembuh. Sumpah dah tak sabar nak start kerja. Seminggu je lagi untuk MC aku habis. HAHA. Jyeahh... Can't wait bebeh *__* Okey! Now nak story pasal my second salary after two months aku kerja dekat McDonalds, Mid Valley. Woww... It's amazing. Aku tak sangka gaji aku sebanyak nih. Almaklumlah baru dua bulan kerja kan. Sape yang sangka. Giler arh! Masa aku check duit aku dekat bank semalam, macam nak melompat LAGI pun ada gak uh. Nasib baik dah pandai cover. Tak macam masa first gaji hari tuh. Melompat di khalayak ramai. Auw... Malunyaa! Sampai sekarang kena bahan sebab kegiatan tak 'bermoral' ituh. HAHA. Walau apa pun, aku bersyukur sebab gaji aku banyak. I mean lagi banyak dari bulan pertama aku kerja. Bulan ketiga nih mungkin aku agak hampa sikit lah, sebab aku bercuti lagi banyak daripada aku bekerja. Ermm... Nak buat macam mana kan. Dah kena penyakit. But aku akan pastikan gaji bulan keempat aku lagi banyak daripada gaji kedua aku nih haa. Itu janji aku. Ekh, bukan janji tapi pasti! HAHA. Nak tahu berapa gaji aku bulan nih? Hush... biarlah rahsia ^^ mana boleh bagitahu orang. Karang tak pasal-pasal aku kena rompak sebab post jumlah gaji dekat blogg. Biar lah aku simpan jumlah tuh. Cukup lah kalau aku bagitahu yang ianya BANYAK bagi budak yang ''tak matang'' macam aku nih haa. Duit banyak-banyak pun nak buat apa kan. Bukan nya nak beli susu anak pun. HAHA. Aku nak simpan duit tuh untuk sambung belajar nanti. Senanglah kan! Tak payah susahkan mak bapak aku. Ops... Dah lah. Hari nak hujan. So nak shutdown PC. Jumpa di lain post okey. Chaw.

Thanks for reading.