Saturday, 26 March 2011

Gua lengee! Lu kesah ke?

26 March 2011- KELENGEE-AN KU TERSERLAH. HAHA ;D
Hai kawan-kawan. Sedang berbuat apa hari ini yeah? Sihat tak sihat? Kalau tak sihat, pergi la klinik okeng. Jangan jadi macam aku. Time demam je susah nak pergi jumpa doktor. HEHE. For your information. aku capek banget tahu ini. Penat kerja pun tak abis lagi nih haa. Letihnya double dari semalam. Huwarghh... 10 jam kerja tanpa henti. Walaweyhh *_* Nepal lah katakan kann. HAHA. Dah lah rehat awal tady. Tak pasal-pasal pukul 4 tu aku dah terasa lapar semula. Nasib nasib -.- Tadi OC dengan OM baru datang McDonalds. Alahh kiranya boss besar kiteorang lerr. So, semuanya kena ikut peraturan yang telah ditetapkan. 12 sampai 3 petang kena pakai cap merah and 3 sampai 7 malam kena tukar topi hitam. Gentle bhaii aku kata KE-LENGEE-AN aku terserlah apabila memakai topi hitam itu. Arghh... Memang kena bahan lagi lah kan. But it's okeyy. Thanks to Kak Abby sebab bagi aku cara untuk sembunyikan parut didahiku WALAU punn cara tuhh tak berapa nak berkesan okeng. HAHA. Aku duduk kaunterr jerr dari pagi. Start breakfast sampailah ke pukul 7 malam... Cuba korang bayangkan keadaan aku dkt kaunter dalam masa tuh, waaahhhh -.- Greeting itu perlu. Senyum itu wajib. Muka lengee pun lengee lah. Yang pentingg sucsess. Makan sini ke bungkus? Wajib tanya okeyy. Kadang-kadang aku tidur punn aku mimpi perkataan tue. HAHA. Dah parah dah nihh. Huh... Nak buat macam mana kann. Dah tugas kena lah laksanakan dengan ikhlas. Aku bukan merungut cuma nak bercerita tentang 'keseronokkan' aku apabila berada di kaunter -.- HEHE. Ikhlas tak ikhlas lah kann. Gosh! Tadi, yang jadi order taker semuanya perempuan. Yang lelaki-lelaki pulak jadi runner. Kak Fifi, Nurul, Kak Fynaa... Kiteorang yang menakhluki bahagian depan tuh. Aku bukan tak suka jadi order taker. Cuma kadang-kadang aku rasa bersalah pulak dekat budak yang kena jadi runner aku. Aku kan amik order ikut suka hati aku je. Bukan lah nak kata aku ni laju sebab ada lagi ramai crew-crew yang sumpah bapak laju giler babeng dari aku tapi kesiann arhh. Tak sampai hati pulak. Nanti dorang ingat aku nie kaki buli pulak. Aku lagi suka jadi runner. Tak pun duduk friess. Yeahh... My favourite place tuh. Tak kacau sesiapa pown. HAHA. So, kepada crew-crew yang selalu runner Syera, Syera mintak maaf sangat-sangat okey.

Thanks for reading.